Za objektivní měřítko kvality hry byla v této bakalářské práci zvolena shoda jednotlivých audiozáznamů, nahraných pomocí MIDI z elektronických kláves do počítače, s vzorovým audiozáznamem. Objektivně přesná hudba však může znít strojově, nudně až odpudivě. Hudba je určena lidem a hodnocení kvality její interpretace je tedy záležitostí navýsost subjektivní. Proto bylo do tohoto výzkumu zařazeno i subjektivní hodnocení jak samotnými interprety, tak nezávislými hodnotiteli.
Propojením elektronických kláves Yamaha PSR-E363 s počítačem HP EliteBook 8440p (osazeným procesorem Intel Core i5 – M540 se 4 GB RAM a operačním systémem PureOS GNU/Linux 9.0 Amber s jádrem ve verzi 4.19.0-14-amd64) byly v software LMMS (lmms-1.2.2.-linux-x86_64.AppImage) pořízeny MIDI záznamy jednotlivých her a následně byla v software Matlab R2020b pomocí vlastního skriptu (viz přílohu č. 7) vypočtena míra jejich shody se vzorovým MIDI souborem.
Zaznamenány byly i pocity hráče ze hry a jeho spokojenost se zvukovým výstupem. Důraz byl kladen na to, zda se mu hrálo lépe v sedu či stoji a na hodnocení jednotlivých nahrávek.
Pořízené MIDI záznamy byly pod náhodnými kódovými označeními umístěny na internet k nezávislému ohodnocení.